Grädde, bulle och mandelmassa

Hej, idag gick dagen oerhört fort för mig. I och försig slutade mina lektioner vid 11.40 men sedan satt jag kvar och åt lunch och gick upp och pluggade lite med Evelina, Ebba, Edvard och David. Det gick väll sådär antar jag. Insåg att jag visst hade gjort mattetalen på planeringen för förra genomgången, bra där, bra. Vi, de tre E:n och jag gjorde upptäckte att David lyssnar på klassisk musik då han ska plugga matte, jag kanske borde testa det, känner jag.

Studietekniker vilka är era bästa studietekniker? När studerar ni bäst, under press eller helt stresslöst? Vill ni ha mycket att göra eller ska det vara sådär lagom så man nästan kan skjuta upp på det? Lyssnar ni på musik när ni studerar, vilken sorts av musik gäller då för att få bästa koncentrationen? Själv lyssnar jag ofta på Lugna favoriter och sitter i sängen uppbullat med kuddar. Men det gör jag bara om jag ska besvara instuderingsfrågor eller liknande. När jag räknar matte ska det helst utav allt vara tyst så jag nästan kan höra vad jag tänker. Just det där med studietekniker är så personligt och individuellt så att det blir intressant att höra hur andra studerar.

Idag, den 24 februari, fettisdagen då får man höra att Kronprinsessan Victoria och hennes Daniel Westling ska förlova sig, hur gulligt är inte det efter alla dessa år? Jag har en till fråga till er som knyter ihop inlägget med rubriken, så är ni mandelmasse-älskar eller föredrar ni vaniljkräm i er semla? Själv avskyr jag mandelmassa och kräver nästan att få en semla helt utan mandelmassa. Eftersom mandelmassa bara växer i munnen som en stor svamp! USCH!


Här får semlan pryda bloggen utan att man kan urskilja mandelmassan!

/N

Kommentarer
Postat av: Amanda

MANDELMASSA SKARE VAAAA! i mängder! :D GÖTT. MEN VETU ELLER? jag fick ingen jävla semla idag. "men jag vill ha semla" "köp då!" "men jag har inga pengar" "ae, inte jag heller" jävla AAAPAAAA. jag vill ha semla. därför, när jag fått pengar ska jag köpa en egen semla, om någon vill gå med mig och fika - som min enda "spendation" på ätbar grej denna månad!

2009-02-24 @ 18:00:00
URL: http://amandaengvall.blogg.se/
Postat av: Amanda igen

btw. för att svara på din studietekniker fråga så är min: skjut upp allt tills natten innan och stressgör dem. (ibland också helt enkelt skita i) för tillfället. dethär är dock ingen medveten studieteknik som jag vill använda som du kanske förstår, och jag bör snarast ändra det. varför skriver jag såhär "formellt" ? om man bortser från vissa ord och fraser. (DÄR KOM DET IGEN)

2009-02-24 @ 18:03:08
Postat av: Jenna

Haha visst gör det, bättre än snö och blask^

2009-02-24 @ 18:53:14
URL: http://yen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja... Jag får väl göra det.. haha ! <3

2009-02-24 @ 18:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0