Städning

Ja, i vår familj är det i alla fall torsdagar som är den stora städdagen och då menar jag stora, det dammas överallt och damhinken får man springa ner med både en och två gånger bara för att vattnet bli så äckligt, sedan ska man också damsuga bort alla läskiga damråttor under sängen för att det ska bli fräscht och man ska kunna gå barfota! Man är ganska slut efter att man har städat..

Idag skulle jag egentligen pluggat MaB efter mitt Komm.pass men riktigt så blev det inte. Jag och Ebba satte oss för att bara prata lite och göra bok analysen till imorgon. hjärta. Senare kom Jennifer, Amanda, Bella och Linn så vi gick in i Lila Arenan, mysrummet på skolan och tittade på Bellas fantastiska Thailand-bilder! Linn och jag kände oss så pluggvilliga, på den morderna pluggskolan så vi gick och hämtade matteböckerna och började lösa uppgifterna. Amanda kom efter ett tag med och vi bestämde oss för en lunch på stan efter beskedet om koldolmar/köttfärslimpa till lunch. (Det ser ut som kattmat)

Nu tror jag att jag ska mysa framför tv:n med One Tree Hill, te och russin eftersom jag har sovmorgon imorgon! Härligt. får sovmorgon till 7-7.30. Underbart, för sedan blir det mattefredag. 

 
/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0